wtorek, 9 lutego 2016

Proste, szybkie, wegańskie ciastka owsiane

Gdy zaczęłam interesować się zdrowym odżywianiem myślałam, że będę musiała całkowicie zrezygnować ze słodyczy. I tak też przez pewien czas było, dopóki nie odkryłam wegańskich przepisów na tego typu dania. Moim ulubieńcem stały się błyskawiczne ciastka owsiane z dodatkiem różnych bakalii. Przygotowuję je zawsze, gdy mam ochotę na coś słodkiego lub gdy wychodzę do znajomych. Możliwości jest tyle, ile pomysłów. Są proste w przygotowaniu. Potrzebny jest jedynie malakser/robot kuchenny z ostrzem w kształcie litery "S" oraz piekarnik, aby lekko podpiec ciastka. Są pyszne i pożywne. Nadają się nie tylko na deser, świetnie sprawdzą się jako przekąska do szkoły lub pracy.




Składniki:
-półtora szklanki płatków (można pomieszać, ja użyłam gryczanych i owsianych)
-pół szklanki suszonych jagód goji
-pół szklanki suszonych daktyli
-4 łyżki siemienia lnianego
-szklanka orzechów włoskich
-pół szklanki migdałów

Jagody goji oraz daktyle namoczyć w gorącej wodzie, odstawić na ok. godzinę. Miękkie owoce zblendować z siemieniem, płatkami oraz orzechami włoskimi. Na koniec dodać migdały i lekko je rozdrobnić. Z masy uformować ciastka. Piec ok. 30 min w temperaturze 180 stopni Celsjusza do zarumienienia. Pozostawić do ostygnięcia w piekarniku.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz